Kod ozbiljnih trgovaca i preko interneta dobijete fiskalni racun u kome pise nacin placanja ček. Ja uredno dobijem racun u posiljci od Winwina, Gigatrona i Beli Elektronik. Winwin nikad ne salje garantni list a Gigatron stampa svoj interni uz svaki uredjaj pa i hard disk, flash disk, memoriju.
coa1984 je napisao/la: pod garancojom je jos 32 meseca...
Zakonski gledano u garanciji je jos 20meseci ako imas samo fiskalni. Za preko 24meseci moras da imas garantni list kao dokument po kome se prodavac obavezuje na garanciju duzu od zakonske. Od pre neku godinu proizvodjac vise nema obavezu da garantuje krajnjem kupcu za svoj proizvod. Ta obaveza je preneta na prodavca.
dada je napisao/la:To sa bar kodom bas i ne pije vodu, bar ne kod nas, zamislite da osoba koja je kupila tv prodala drugom vlasniku tv i ovom novom vlasniku se pokvari tv, bas ce pomocu bar koda pronaci servis ili prodavca (nema garanciju i racun).
Ti ako kupis TV i prodas ga drugom licu, das mu racun ili garantni list i to pravo prelazi na njega. Ja kao trgovac uz pomoc racuna ili garancije konstantujem da li je proizvod jos u garanciji i onda ga preuzimam. Uvoznik u mom slucaju ima poverenja u mene kao trgovca, a preko bar koda moze da vidi kada je uredjaj otisao kod mene tako da moze okvirno da me proveri.
Da li mora garancija, kopija racuna itd, to je stvar dogovora trgovca i dobavljaca.
Zakon kaze ovako:
2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge
iako nemate garanciju (reklamacija)
14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vašim vratima
8 dana - rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju
15 dana - rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)
30 dana - rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)
Sad videh i ovo: U slucaju spora, arbitrazu i presudu donosi
telo za vansudsko poravnjanje .
Znam X slucajeva kod nas gde je u roku od pola sata izlazila trzisna inspekcija(uvek šef trzisne) u slucaju spora i uvek resavali u korist kupca. Sad vidim da spor oko garancije nije u nadleznosti trzisne...
Ova tema se oduzila, ali moze savetodavno da nam pomogne
