[REŠENO] Automatsko Paljenje Svetla na Automobilu
-
- Expert
- Postovi: 328
- Pridružen/a: 10 vel 2012 14:07
Najsigurnije je sa jednim releom koji privuce cim se pojavi napon na alternatoru, znaci kad upali motor.Nema kvarova pouzdano, plus doveden preko osiguraca i relea direktno sa kleme na sijalice kratkog svetla, dugacko i pozicija kao i pre.Zadnja svetla nisam vezivao radi opterecenja.
-
- Expert
- Postovi: 261
- Pridružen/a: 10 vel 2012 12:59
To ides preko diode sa altenatora , katoda sa pobude anoda na relej , druga strana releja na minus masu.Stavis osigurac od 6A ispred spule releja. Koristis radne kontakte releja od 16 A . Spojis sa prkidaca kratkog svjetla . To radi tako kad palis auto ukljucuje se alternator i pravi spoj radni kontakti releja i svetlo pali. E sad treba rijesiti i poziciju zadnju i ona mora da gori u slucaju prolaska kroz tunel u danu . Moras biti vidljiv . I ja sam razmisljanja da zbog ustede tu ubacim sijalice sa led diodama zbog ustede i to spojiti isto sa relejom. Moze se koristiti relej sa dva radna kontakta za kratko svjetlo i za poziciju .
-
- Expert
- Postovi: 1637
- Pridružen/a: 23 ožu 2012 09:37
- Lokacija: Valpovo
...a bolje je ovako: sa kratkih svetala " dovedeš" napon koji invertran ( znači kad ima +12.). NE pali malu zujalicu,koja se napaja sa 12v preko kontakt ključa...tako da "zuji" samo kad svijetlo nije uključeno....(preko releja , na mirnim kontaktima...)
-
- Administrator
- Postovi: 3901
- Pridružen/a: 28 sij 2012 18:56
- Been thanked: 1 time
Pozdrav
Kod nas je vec duze vreme na snazi ta obaveza paljenja svjetala danju i mogu vam reci da se vrlo brzo stekne navika i ja to prakticki i ne primjecujem.Cim upalim,ruka vec automatski ide na prekidac i pali svjetla.Isto i kad se parkira vozilo,cim se ugasi motor gasi ruka i svjetla.Za svaki slucaj tu je i zvucni signal ako se zaboravi iskljuciti.
Kod nas je vec duze vreme na snazi ta obaveza paljenja svjetala danju i mogu vam reci da se vrlo brzo stekne navika i ja to prakticki i ne primjecujem.Cim upalim,ruka vec automatski ide na prekidac i pali svjetla.Isto i kad se parkira vozilo,cim se ugasi motor gasi ruka i svjetla.Za svaki slucaj tu je i zvucni signal ako se zaboravi iskljuciti.
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
Aaaa, ne moze da patentira. Vec sam to video na jednom Yugu. Neki dekica je napisao, podebljao olovkom i zalepio selotejpom na tabli. Napisao je :"GASI SVETLO!!!". :D
Meni je to gasenje veci problem nego plajenje. Jedan akumulator je vec otisao kad je krenuo taj zakon. Nisam nista ugradio, sad sam se vec navikao sto rece Jimmy. Ne znam kad sam ugasio svetlo, ali sam ga ugasio :)
Video sam kutiju koju pravi neki Slavko iz Krusevca.Mala je kao sibica a ima tri zice. Crna - ; Crvena +12 sa brave i Zuta sa svetla pozicije. Unutra ima mikrokontroler i sam se setuje na 12 ili 24V. Pisti kada ne upalis svetlo, pisti ako ne ugasis i povremeno pisti ako ti je napon akumulatora preko 14,4 ili ispod 12, tj preko 24v ili manje. To prodaje po 10e, a mnogo lako se montira. Ako neko zna gde ima seme za to, neka postavi.
Vidim i Proko je napravio svoju verziju
Svetla se uključuju automatski nekoliko sekundi nakon startovanja motora, ali sa smanjenim intenzitetom (50%), tako da će Vaš automobil potrošiti manje goriva. Sijalice se mnogo manje troše pa čak i sami farovi, jer se manje greju. Pošto se kao dnevna svetla mogu koristiti i duga svetla (sa smanjenim intenzitetom), automat se može ugraditi i u slučaju kada su oborena svetla ksenonska. Aparat se samo \"dodaje\" na postojeću instalaciju. Može se naručiti i aparat sa foto ćelijom, koji automatski pali oborena svetla i gasi dnevna kada padne mrak.
http://www.velikioglasi.com/thumb/tb_oglas-64577_1.jpg
Meni je to gasenje veci problem nego plajenje. Jedan akumulator je vec otisao kad je krenuo taj zakon. Nisam nista ugradio, sad sam se vec navikao sto rece Jimmy. Ne znam kad sam ugasio svetlo, ali sam ga ugasio :)
Video sam kutiju koju pravi neki Slavko iz Krusevca.Mala je kao sibica a ima tri zice. Crna - ; Crvena +12 sa brave i Zuta sa svetla pozicije. Unutra ima mikrokontroler i sam se setuje na 12 ili 24V. Pisti kada ne upalis svetlo, pisti ako ne ugasis i povremeno pisti ako ti je napon akumulatora preko 14,4 ili ispod 12, tj preko 24v ili manje. To prodaje po 10e, a mnogo lako se montira. Ako neko zna gde ima seme za to, neka postavi.
Vidim i Proko je napravio svoju verziju
Svetla se uključuju automatski nekoliko sekundi nakon startovanja motora, ali sa smanjenim intenzitetom (50%), tako da će Vaš automobil potrošiti manje goriva. Sijalice se mnogo manje troše pa čak i sami farovi, jer se manje greju. Pošto se kao dnevna svetla mogu koristiti i duga svetla (sa smanjenim intenzitetom), automat se može ugraditi i u slučaju kada su oborena svetla ksenonska. Aparat se samo \"dodaje\" na postojeću instalaciju. Može se naručiti i aparat sa foto ćelijom, koji automatski pali oborena svetla i gasi dnevna kada padne mrak.
http://www.velikioglasi.com/thumb/tb_oglas-64577_1.jpg
-
- Expert
- Postovi: 328
- Pridružen/a: 10 vel 2012 14:07
Automatsko svetlo sem sto ga ne mozete zaboraviti ima i prednost sto se cuvaju prekidaci.Neko ima potrebe da u toku dana nekoliko ili desetak puta polazi autom i svaki put pali i gasi, to je prevelika upotreba prekidaca i to ne traje dugo.Ovo sa rucnom sto predlaze kolega WoodCutter mislim da ne moze jer za rele je radna masa a takodje i za rucnu, to je masa kad je rucna podignuta, jedino da se invertuje sa jos jednim releom.Posto moj auto ima cetiri fara planiram da na ona dva stavim male sijalice reda 5 do 10 wati sta nadjem i da te farove ispravim da svetlo ide pravo, da budu uocljivija.Sve zbog toga da smanjim potrosnju kako bi se baterija stigla napuniti kod upotrebe auta na male i ceste relacije.Tada cu resiti i zadnja poziciona svetla u koliko se ta odredba ne ukine posto vidim da je pokrenuto na najvisem nivou.Na zapadu su svi ukinuli sem Madjarske koja tekodje planira da ukine.
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
@kokan, ja spavam kad padne sneg pa do proleca :) Nocu najlakse resim teze probleme, a zadnjih dana bas ima posla.
@zoe, jedno vreme su musterije cesto trazile bele led da bi pravili dnevna svetla.
U Madjarskoj je obavezno dnevno svetlo samo na putevima van naselja. Isto vazi i za Finsku, Italiju, Portugal i Rusiju. Obavezno je jos u mnogim zemljama, u nekima se preporucuje. Secam se da su kod nas vozili bez svetla dok ne bude bas mrak, a kad bude magle retko ko se seti da upali svetla, pa zato i nije losa ova uredba. Isto u krivinama gde ima nekakvog drveca i siblja povecava vidljivost automobila. Mnoge krivine su postale bezbednije upotrebom dnevnog svetla.
@zoe, jedno vreme su musterije cesto trazile bele led da bi pravili dnevna svetla.
U Madjarskoj je obavezno dnevno svetlo samo na putevima van naselja. Isto vazi i za Finsku, Italiju, Portugal i Rusiju. Obavezno je jos u mnogim zemljama, u nekima se preporucuje. Secam se da su kod nas vozili bez svetla dok ne bude bas mrak, a kad bude magle retko ko se seti da upali svetla, pa zato i nije losa ova uredba. Isto u krivinama gde ima nekakvog drveca i siblja povecava vidljivost automobila. Mnoge krivine su postale bezbednije upotrebom dnevnog svetla.
-
- Expert
- Postovi: 1222
- Pridružen/a: 10 vel 2012 13:22
Ja vec 5 god.koristim(na dva razlicita auta)sistem sa jednim relejom koji prespaja prekidac svjetla a pobudu dobija od alternatora i nemam glavobolje.Znaci svjetla se pale tek kad alternator pocne da puni i nema ostecenja akumulatora,a povecana potrosnja goriva je neizbjezna
-
- Postovi: 7
- Pridružen/a: 16 ruj 2012 23:52
Pravio sam automate za dnevna svetla. Automatsko paljenje sa porastom napona na akumulatoru, smanjeni intenzitet svetla, paljenjem pozicije gasi se dnevno svetlo, soft start. I ima i coming home u sebi. Ako nekog interesuje moze dobiti shemu. uredjaj je sa mikrokontrolerom.
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
Verujem da na Aliexpressu postoji takav modul za sitne pare, samo ga treba iskopati.
-
- Stariji član
- Postovi: 32
- Pridružen/a: 22 vel 2014 11:54
Dve šemice koje sam ja koristio.
Jeftinija sa tranzistorom. Igranjem vrednosti C1,R3 i D5 Određuje se vreme koliko će relej kasniti.
Skuplja ali tačnija vremena sa IC CD4541. Otpornik od 3k3 otprilike daje 3S. Povećanjem njegove vrednosti produžuje se vreme odgađanja uključenja releja.
Signal sa alternatora (ili sa lampice u instrument tabli kada se ugasi podiže na 12V). Kada alternator proradi krene kašnjenje relea i posle 3 do 5 sekundi uključi relej.
Relej može da prespaja kontakt na prekidaču za svetla ili direktno da pali sijalice. Ima veći diapazon vezivanja.
Šeme su korišćene i na starijim i novijim automobilima, mala struja pobude neremeti elektroniku u automobilu.
Varijanta sa IC odlično radi kod Lada jer tamo ima sa alternatora sinusni trofazni (ćini mi se) signal pa kada se stavlja samo običan relej kao što su neki radili pali i gasi svetlo tj relej štekće.....
Jeftinija sa tranzistorom. Igranjem vrednosti C1,R3 i D5 Određuje se vreme koliko će relej kasniti.
Skuplja ali tačnija vremena sa IC CD4541. Otpornik od 3k3 otprilike daje 3S. Povećanjem njegove vrednosti produžuje se vreme odgađanja uključenja releja.
Signal sa alternatora (ili sa lampice u instrument tabli kada se ugasi podiže na 12V). Kada alternator proradi krene kašnjenje relea i posle 3 do 5 sekundi uključi relej.
Relej može da prespaja kontakt na prekidaču za svetla ili direktno da pali sijalice. Ima veći diapazon vezivanja.
Šeme su korišćene i na starijim i novijim automobilima, mala struja pobude neremeti elektroniku u automobilu.
Varijanta sa IC odlično radi kod Lada jer tamo ima sa alternatora sinusni trofazni (ćini mi se) signal pa kada se stavlja samo običan relej kao što su neki radili pali i gasi svetlo tj relej štekće.....
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.