Imam Fiat Punta 2, 2003-će (prva polovina godine)
1,2 8V benzinac
Kupio sam ga letos od preprodavca sa tim problemom.
Konstantno mi vuče u levo na malim brzinama. Nekad blago a nekad baš vuče. Povremeno mi u vožnji, po krivinama, blicne crvena za City ali se ništa ne desi. Ponekad mi upali crvenu i odjednom otkaže servo. Ugasim, upalim i servi proradi.
Na preko 80km/h uglavnom smem da pustim volan.
Bio sam u Remont Servis, specijalizovan za trapove. Kažu mi da je trap perfektan, a reglaža tačna. Preporučili mi da promenim gume, iako su nove sve 4. Oni ne znaju za drugi problem.
Pre neki dan sam ga kod kolege podizao na dizalici. Stavim volan na pravo i upalim ga. Čim ga upalim on polako namota pun levi.
Kad je spušten na beton, upalim ga, volan sam zategne u levo (okrene se za oko 20stepeni). Kad ga ugasim, volan se vrati na sredinu, gde je bio.
Video sam da postoji neka kalibracija senzora volana. Da li je neko to radio i šta mi preporučujete?
[Rešeno] Punto vuče u stranu,trap perfektan
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
-
- Expert
- Postovi: 558
- Pridružen/a: 31 lis 2013 22:04
- Lokacija: skopje
mislim da ti treba kalibracija senzora volana ali treba spec instrument
a mozda i promena senzora ali opet mora kalibracija
a mozda i promena senzora ali opet mora kalibracija
-
- Stariji član
- Postovi: 92
- Pridružen/a: 07 ruj 2017 13:54
- Lokacija: Zadar
Na starijim modelima punta bio je problem sa hladnim lemom na senzoru.Na koloni volana.
Nakon lemljenja ide kalibracija. Evo nešto više info: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?t=3391
Nisam sugiran da li je hladni lem problem na tvome. Probaj prvo kalibraciju pa onda ako ne
upali lemi
Koliko se sjećam multiecuscan je radio sa običnim elm327 kabelom, samo je trebalo neke žice prelemit
na K-line. Davno sam radio Fiate pa se možda nešto promjenilo.
EDIT: https://www.kdijagnostika.hr/multiecuscan-hrvatska/
Po slici ispada da ide KL kabel (vag 409) , ali vjerojatno i njega treba lemiti... hmm...
fiatecuscan je bio sa elm327...
Pozdrav,
bobi
Nakon lemljenja ide kalibracija. Evo nešto više info: http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?t=3391
Nisam sugiran da li je hladni lem problem na tvome. Probaj prvo kalibraciju pa onda ako ne
upali lemi
Koliko se sjećam multiecuscan je radio sa običnim elm327 kabelom, samo je trebalo neke žice prelemit
na K-line. Davno sam radio Fiate pa se možda nešto promjenilo.
EDIT: https://www.kdijagnostika.hr/multiecuscan-hrvatska/
Po slici ispada da ide KL kabel (vag 409) , ali vjerojatno i njega treba lemiti... hmm...
fiatecuscan je bio sa elm327...
Pozdrav,
bobi
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
Veceras stanem na sneg. Ukljucim City na zeleno. Smotam pun desni pa pustim volan. On lagano namota pun levi.
Jedan mehanicar ga probao tako sto sa upaljenim svetlia smota pun levi ili desni,sve jedno, svetla pocnu da trepere. Naglo pocne da vuce struju a na volanu se oseca podrhtavanje jer je letva udarila u kraj a servo motor pokusava da namota jos.
Najverovatnije da senzor oko volana ne valja. Ne znam da li je on sa kliznim kontaktima kao pedala gasa ili je bez kontaktan? Ne znam da li moze da se popravlja ili da odmah trazim drugi?
Jedan mehanicar ga probao tako sto sa upaljenim svetlia smota pun levi ili desni,sve jedno, svetla pocnu da trepere. Naglo pocne da vuce struju a na volanu se oseca podrhtavanje jer je letva udarila u kraj a servo motor pokusava da namota jos.
Najverovatnije da senzor oko volana ne valja. Ne znam da li je on sa kliznim kontaktima kao pedala gasa ili je bez kontaktan? Ne znam da li moze da se popravlja ili da odmah trazim drugi?
-
- Stariji član
- Postovi: 92
- Pridružen/a: 07 ruj 2017 13:54
- Lokacija: Zadar
Evo, jedva sam našao:
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/ar ... 56232.html
I da moze fiatecuscan + elm327
Pozdrav,
bobi
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/ar ... 56232.html
I da moze fiatecuscan + elm327
Pozdrav,
bobi
-
- Stariji član
- Postovi: 32
- Pridružen/a: 22 vel 2014 11:54
Da bi se shvatio problem kod elektro servo volana koji imaju sve veći i veći problem mora se znati ćitava funkcionalnost tj kako uopšte radi servovolan.......
Preporuka je LJUDI ČIM PRIMETITE PROBLEM NA SERVO VOLANU ODMAH GA REŠAVAJTE MOŽE BITI OPASNO ILI ČAK FATALNO. Kada čujete "samo je skrenuo u suprotnu traku...."
Jeli bio pijan, slošilo se vozaču ili je bio kvar ....NIKO NEZNA....
Da krenemo: Osovina volana je podeljena na dva dela koja su spojena i opruga koja drži osovine u središnjem položaju. Bez slike opis je ovakav Jedna polovina osovine je pričvršćena na sam kotur volana, drugi deo je u letvi volana. Kada se uzme ta osovina bez ičega sem ovih navedenih delova i okrećete volan na jednu stranu prvi deo osovine se suče sabijajući oprugu dok letva volana nemrda nigde (oko 10 stepeni je hod mehanički tj tog sukanja). Kada se pusti volan opruga bi trebalo da ga vrati u prvobitni položaj. Tako isto i na drugu stranu. Ovo sukanje se zove MOMENAT ili TOURQ (Torč). Ovo se iskorišćava na sledeći način. Doda se motor koji će okretati donji deo osovine koji je vezan za Letvu Volana i uvek će hteti da dovede u NULTI ravnotežni položaj. Kada vi okrenete volan ulevo malom snagom motor velikom snagom Letvu volana dovede da MOMENAT bude NULA...... Kako će elektronika znati to ? Doda se SENZOR UGLA VOLANA (i momenta niko to ne spominje). Gde ? Tačno tamo gde se suče osovina. Sam senzor je podeljen u dva dela jedan naleže na jedan deo osovine a drugi na drugi. Unutra je "potenciometar" koji meri MOMENAT . Pri montaži taj napon što daje "potenciometar" mora biti 0,00V tada netreba kalibracija.Postoji uređaj od par stotina evrića koji se koristi pri montaži tog senzora (može se napraviti).Većina majstora (automehaničara) montiraju senzor pošto ga zabrave osiguračem bez merača momenta i posle iskalibrišu, većinom uspeva. Kalibracija "popravlja" tu razdešenost do neke granice ako postoji. U samom tom senzoru postoji još jedan "potenciometar" koji daje ugao volana, tj elektronici govori kako je okrenut volan.... Doda se elektronika koja upravlja svim tim podatcima i to je čitav sistem ELEKTRO SERVO VOLANA.
Kakvi su kvarovi i koje su moguće greške?
Kada volan polako ili brzo sam ide u jednu stranu:
Senzor ugla zaprljan, oštećen, razdešen. Na dijagnostici (delphy) prati se TORQ i ugao volana. I vidi se gde menja vrednosti prvo dok se volan nedira. Momenat mora biti 0,0V ako se menja može biti kvar u senzoru ili da je opruga oslabila, pukla u osovini pa nevraća volan u nulti ravnotežni položaj..... Retko bude kvar u elektronici. Većinom senzor ili opruga u osovini. Normalno majstori menjaju sve i većinom reše problem :) malo skuplje ali uspe.
Senzor se može izremontovati u zavisnosti od stanja (ako nisu polomljene klizne četkice ili otporni grafit) JEDINO AKO JE NEKO DOVOLJNO STRUČAN da proceni i vešt da to odradi (otvori i ponovo zatvori pertlovani senzor). Mislim da je veoma malo takvih majstora. Potenciometar se obriše i ponovo sklopi proveri i osciloskopom gledaju signali da slučajno nemaju prekide jer će volan tad trzati naglo okretati volan u jednu ili drugu stranu. ŠTO JE VEOMA OPASNO. Senzori novi mogu da se nabave od 70€ do 100€.
Ova tema je veoma važna čuo sam priče gde je volan u vožnji naglo istrgnut vozaču u pun levi pa posle odma u pun desni. Ko ostane živ odma takav auto prodaje.... U pitanju je bio Punto a i Corsa ima isti sistem..... Mnogi novi automobili...
Preporuka je LJUDI ČIM PRIMETITE PROBLEM NA SERVO VOLANU ODMAH GA REŠAVAJTE MOŽE BITI OPASNO ILI ČAK FATALNO. Kada čujete "samo je skrenuo u suprotnu traku...."
Jeli bio pijan, slošilo se vozaču ili je bio kvar ....NIKO NEZNA....
Da krenemo: Osovina volana je podeljena na dva dela koja su spojena i opruga koja drži osovine u središnjem položaju. Bez slike opis je ovakav Jedna polovina osovine je pričvršćena na sam kotur volana, drugi deo je u letvi volana. Kada se uzme ta osovina bez ičega sem ovih navedenih delova i okrećete volan na jednu stranu prvi deo osovine se suče sabijajući oprugu dok letva volana nemrda nigde (oko 10 stepeni je hod mehanički tj tog sukanja). Kada se pusti volan opruga bi trebalo da ga vrati u prvobitni položaj. Tako isto i na drugu stranu. Ovo sukanje se zove MOMENAT ili TOURQ (Torč). Ovo se iskorišćava na sledeći način. Doda se motor koji će okretati donji deo osovine koji je vezan za Letvu Volana i uvek će hteti da dovede u NULTI ravnotežni položaj. Kada vi okrenete volan ulevo malom snagom motor velikom snagom Letvu volana dovede da MOMENAT bude NULA...... Kako će elektronika znati to ? Doda se SENZOR UGLA VOLANA (i momenta niko to ne spominje). Gde ? Tačno tamo gde se suče osovina. Sam senzor je podeljen u dva dela jedan naleže na jedan deo osovine a drugi na drugi. Unutra je "potenciometar" koji meri MOMENAT . Pri montaži taj napon što daje "potenciometar" mora biti 0,00V tada netreba kalibracija.Postoji uređaj od par stotina evrića koji se koristi pri montaži tog senzora (može se napraviti).Većina majstora (automehaničara) montiraju senzor pošto ga zabrave osiguračem bez merača momenta i posle iskalibrišu, većinom uspeva. Kalibracija "popravlja" tu razdešenost do neke granice ako postoji. U samom tom senzoru postoji još jedan "potenciometar" koji daje ugao volana, tj elektronici govori kako je okrenut volan.... Doda se elektronika koja upravlja svim tim podatcima i to je čitav sistem ELEKTRO SERVO VOLANA.
Kakvi su kvarovi i koje su moguće greške?
Kada volan polako ili brzo sam ide u jednu stranu:
Senzor ugla zaprljan, oštećen, razdešen. Na dijagnostici (delphy) prati se TORQ i ugao volana. I vidi se gde menja vrednosti prvo dok se volan nedira. Momenat mora biti 0,0V ako se menja može biti kvar u senzoru ili da je opruga oslabila, pukla u osovini pa nevraća volan u nulti ravnotežni položaj..... Retko bude kvar u elektronici. Većinom senzor ili opruga u osovini. Normalno majstori menjaju sve i većinom reše problem :) malo skuplje ali uspe.
Senzor se može izremontovati u zavisnosti od stanja (ako nisu polomljene klizne četkice ili otporni grafit) JEDINO AKO JE NEKO DOVOLJNO STRUČAN da proceni i vešt da to odradi (otvori i ponovo zatvori pertlovani senzor). Mislim da je veoma malo takvih majstora. Potenciometar se obriše i ponovo sklopi proveri i osciloskopom gledaju signali da slučajno nemaju prekide jer će volan tad trzati naglo okretati volan u jednu ili drugu stranu. ŠTO JE VEOMA OPASNO. Senzori novi mogu da se nabave od 70€ do 100€.
Ova tema je veoma važna čuo sam priče gde je volan u vožnji naglo istrgnut vozaču u pun levi pa posle odma u pun desni. Ko ostane živ odma takav auto prodaje.... U pitanju je bio Punto a i Corsa ima isti sistem..... Mnogi novi automobili...
Zadnja izmjena: RadovanPetkovic, dana/u 16 svi 2019 22:29, ukupno mijenjano 1 put.
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
Profi odgovor. Sada mi ovo sto rece naglo skretanje podseti na trenutak kada servo ispadne iz funkcije. Osetim udar u volanu kao da sam udario u ivicnjak, ali taj udarac napravi mozda 1mm skretanje i odmah upali crvenu servo, izbaci servo iz funkcije. Da ga ne izbaci(verovatno neka zastita), mozda bi mi namotao volan u stranu. Zapamtio sam da mi se to desava uvek kada skrecem u desno i samo po hladnom vremenu, temperatura ispod nule. Kada je veci mraz,ujutru ranije, desi mi se da u jednoj gradskoj voznji i po dva puta izbaci volan iz funkcije. Sada od kada je otoplilo, nije mi se desilo ni jednom da izbaci i retko kada osetim da vuce u stranu. Nocu, kada je niza temperatura hoce da vuce u stranu na kratke relacije ali mi ne ispada servo iz funkcije. Kada su bili oni sitni mrazevi na kraju aprila izbacio mi jednom.
Kada sam presao na letnje gume bilo je bas toplo tih dana i nisam uopste osetio da vuce u stranu. Tada sam pomislio da su stvarno bile zimske gume problem iako su nove i ako nema logike.
Na aliexpressu pratim jedan senzor volana kome se stalno menja cena u rasponu od 80-120e. Mozda mi sevne jedan dan pa ga porucim, a raspitacu se i preko jednog drugara za VP cenu kod nas, mozda mogu jeftino da ga nabavim.
Svakako cu jednog dana da probam da ga rasturim. Imam iskustva sa pertlovanim limom, uspesno sam otvarao dosta toga. Pre neki dan sam primetio da Delphi ima opciju serva za Punta ali ga nisam kacio. Noviji Delphi programi imaju mnogo toga sto onaj 2013 nije imao. Video sam da su dodali i DPF opciju za vecinu auta.
Hvala na ovako kvalitetnom predavanju, cim dobijem vremena pokusacu nesto da odradim.
Kada sam presao na letnje gume bilo je bas toplo tih dana i nisam uopste osetio da vuce u stranu. Tada sam pomislio da su stvarno bile zimske gume problem iako su nove i ako nema logike.
Na aliexpressu pratim jedan senzor volana kome se stalno menja cena u rasponu od 80-120e. Mozda mi sevne jedan dan pa ga porucim, a raspitacu se i preko jednog drugara za VP cenu kod nas, mozda mogu jeftino da ga nabavim.
Svakako cu jednog dana da probam da ga rasturim. Imam iskustva sa pertlovanim limom, uspesno sam otvarao dosta toga. Pre neki dan sam primetio da Delphi ima opciju serva za Punta ali ga nisam kacio. Noviji Delphi programi imaju mnogo toga sto onaj 2013 nije imao. Video sam da su dodali i DPF opciju za vecinu auta.
Hvala na ovako kvalitetnom predavanju, cim dobijem vremena pokusacu nesto da odradim.
-
- Expert
- Postovi: 449
- Pridružen/a: 23 ožu 2012 16:17
- Lokacija: Srbija,Novi Sad
- Kontakt:
Odavno na ovom forumu, nije bilo ovako nesto strucno,detaljno i transparentno opisano ! Svaka cast kolega RadovanPetkovic !
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
Probao sam ga na dijagnostici. Nema zapamcenih gresaka. Testirao sam ga pola sata i gledao dijagrame, nista sumnjivo nisam video.
Malo su mi sumnjivi naponi sa potenciometra senzora volana, sto opet nista ne mora da znaci. Na primer, ako mi je napon u mirovanju volana 2,3V ; pri motanju u levo bude 1,8V a u desno 3,6V Mozda bi u mirovanju, na pravo trebalo da bude oko 2,7V
Pokusacu da nadjem ispravnog punta pa da uporedim te podatke. Juce mi bas vukao u levo ali mi odavni nije ni jednom ispao volan iz funkcije. Uvek pri paljenju volan se pomeri blago u levo a kada gasim vrati se u desno gde je bio.
Malo su mi sumnjivi naponi sa potenciometra senzora volana, sto opet nista ne mora da znaci. Na primer, ako mi je napon u mirovanju volana 2,3V ; pri motanju u levo bude 1,8V a u desno 3,6V Mozda bi u mirovanju, na pravo trebalo da bude oko 2,7V
Pokusacu da nadjem ispravnog punta pa da uporedim te podatke. Juce mi bas vukao u levo ali mi odavni nije ni jednom ispao volan iz funkcije. Uvek pri paljenju volan se pomeri blago u levo a kada gasim vrati se u desno gde je bio.
-
- Super Moderator
- Postovi: 2642
- Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
- Lokacija: Jagodina
- Kontakt:
Trebalo mi je skoro dve godine da se usudim da mu odradim kalibraciju volana. A sve zato jer su me neki majstori plasili da to ne radim ako vec ne zamenim senzor jer moze da budde gore. Pre dve nedelje sam mu odradio kalibraciju volana i evo nema nikakvih problema. Ne vuce u stranu. Kada ga podignem na dizalicu i upalim, ne mrdne ni milimetar. Znaci resenje je kalibracija pozicije volana.
-
- Stariji član
- Postovi: 32
- Pridružen/a: 22 vel 2014 11:54
Jedna zanimljiva provera i reparacija servo motora. Zanimljiv je kvar ali je to suština onih kvarova prestane da radi isključiš kontakt i on opet proradi......
https://www.youtube.com/watch?v=UH8OebeLak8&t=135s
https://www.youtube.com/watch?v=UH8OebeLak8&t=135s