ECU Opel 1.8 Z18XE

Forum za autoelektroniku i autodijagnostiku
RadovanPetkovic
Stariji član
Stariji član
Postovi: 32
Pridružen/a: 22 vel 2014 11:54
Možda nekome pomogne a većina će se naježiti kad samo čuju famozni ECU od 1.8.
A zašto ?
Prvo od samog otvaranja ECUa , dok se odstrani veoma čvrs lepak pa potom iskrivi poklopaca pa se vidi onaj lep čvrst želatin u koji je elektronika ulivena i kad se povuče počupa dosta žičica.......
A što se tiče lemljenja žičica ne samo strpljenja iskustva i patnje. Posle četri pet uništenih računara i pomisli da ih više nikad u ruke neuzmem .....
Odradio sam ovu sličicu i nekome a meni pogotovo može pomoći puno..... U visokoj je rezoluciji potrebno je skinuti i uvećavato da bi se videlo šta je pisano....
Većina kvarova je pucanje (odpunktovanja) žičica. Jednostavno se umesto originalne žice zalemi bakarna "licna" deblja ili dve tanje.....
E sad ko je god to radio ova "jednostavna" radnja zadaje mnogima glavobolje. A da ne kažem za nešto više i proveru ECUa.....
Ja sam malo više otišao pa ću ispričati šta se može i ako neko ima još veća iskustva veoma bi voleo da ih podeli.
Oko lemljenja samih pinova svako je već puno pisao ja jedino šta mogu reći sve gde se planira lemiti mora se oštrim predmetom očistiti (ogrebati oksid) lemna površina. Ja na primer na pinovima oštrom burgijom (0.5-0.6-0.8 za bušenje štampanih veza) sastružem do crvenila bakra ispod prvog sloja. Voditi računa da burgija ne uhvati želatin povuće i pokidati sve okolo. Istom burgijom bez okretaja "izgreben" lemnu tačku na keramici. U koliko se uništi na slici se vide kondenzatori koji izlaze na određene pinove pa se mogu i tu lemiti za nedaj bože. Mada neko odma i tu lemi ako mu je lakše i sigurnije.
A kako ispitati radi sigurnosti ako ne radi pored svih lemova......
Možemo proveriti napajanja na ploči . Postoje tri napajanja od 5v. Jedno ide za integralce. Jedno je jedan napon na senzor papučice a drugi je za drugi napon drugog senzora papućice. E sad po šemi se vide koji sve senzori se još kače na te napone. Često automehaničari kada nemaju jedan napon prespoje na samoj papučici drugim pa reše problem. Radi još koliko radi....
Mogu se ispitati još Fetovi od bobina i to sa onim univerzalnim testerom tranzistora. Kolektor (drejn) ide na pinove, Emitor (sors) ide na masu kućišta, baza (gejt) tankom iglom se dodirne kroz žele i pritisne taster za test. Meni kada je ispravno prikaže da je običan tranzistor ali će pre biti neki MOSFET ili tako nešto. Ako je neki crkao može se nešto unutra ugraditi to ostavljam ko je koliko vešt i dali se isplati tako nešto raditi ali u suštini može. Postoje još tri čipa u kome se nalaze po četri MOSFETA koji daju mase raznim špulnama , injektore, grejačima landa sonde, EGR ventilu..... Njih menjati premošćavati .... sumnjam u uspeh. I može se proveriti još deo za leptir gasa .....
Uglavnom ako neko ima još nešto voleo bi da podeli više radi kurizioteta šta se sve može opraviti nego radi komercijalnih opravki.....

Zbog ograničenja 1000x1000 rezolucije verovatno se neće mnogo toga videti. U zipovanom fajlu je bolje ali nije kao u originalu koji je prevelik da bi se prikačio...
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
Admin tvzmaj
Super Moderator
Super Moderator
Postovi: 2642
Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
Lokacija: Jagodina
Kontakt:
RadovanPetkovic je napisao/la: Mogu se ispitati još Fetovi od bobina i to sa onim univerzalnim testerom tranzistora.
Onaj univerzalni od 5e ili od 10e? Onaj skuplji je malo bolji. Koliko sam eksperimentisao skuplji lakse meri elemente u kolu.
Inace ovo uputstvo para vredi.
RadovanPetkovic
Stariji član
Stariji član
Postovi: 32
Pridružen/a: 22 vel 2014 11:54
Ja imam ovako nešto oko 17€ nešto uradi na ploći al netreba se oslanjati na to nekad i pokaže pogrešno ...npr Triake i tiristore često vidi kao običan tranzistor....
Mada može i onaj fazon taster sijalica 1,2w otpornik i tasterom da pališ sijalicu.......
Nemaš dopuštenje za pregledavanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
123jaz
Postovi: 1
Pridružen/a: 26 vel 2020 07:15
Pozdrav iz Slovenije,

Imao sam priliku i izazov baš sa jednim takvim računalom kao što je ovaj na sliki i glavni problem bio je u tome, da su se počupale one sitne aluminijske žičke, koje su zalivene u neki gadan silikonski žele zbog kojeg se onda težko lemi bakarne žičke umjesto originalnih aluminijskih, jer alu žičke je veoma težko opet spojiti na bakarnu pločicu...barem ja neznam kako bi to uradio...no sa bakarnim sitnim žičkama uspio sam po približno takom postupkom , koji je več ovde gore objavljen i pošto imam 30 godina iskustva u RTV SREVISIRANJU i lemljenju. Nakon toliko godina oslabio mi i vid tako da sam si pomogao sa dviju optičkim povečanjim od tri puta i sa naočarima dioptrije +2,5 na oba oka ....stvarno je sitno zalemiti jer su alu žičke jedna pored druge i ako jih previše iskrivljujemo onda može da pukne i tamo moramo da stavimo novu bakarnu žičku...kod samog čiščenja ...e ovde sam se poslužio jednim trikom, koji mi je pomagao da ovaj želatin odvojim od ploče...to sam učinio sa tankim snopom jakog vazduha ali treba pripazit da se alu žičke ne savijajokada unjih duvamo sa kompresorskim pištoljem ...da malo je teba pripazit a u glavnom od ploče odvoji se veči udeo ovog želatina ond a se lepo sa čistom krpicom i pincetom očisti tako gde je zalemljena bila alu žička ali Upozorenje !!! gde se odlomila originalna žička ostavlja se trag alu žičke, koja je bila originalno bondirana na dotični pad ploče i obavezmo se mora ukloniti onaj ostatak bondiran alu žičke jer se na ovakav način lakše zalemi bakarnu žičku...dakle potrebno je dobro očistiti pad gde se prilemi alu žička i još sam si pomogao sa prozornim clean flux kojeg sam nabavio preko kineza e-bay...ovaj flux je veoma tečan poput skoro vode i dovoljna je samo kap na kraj gde je potrebno zalemiti bakarnu žičku. Sada ne bi o tome kakvu lemilicu sam upotrebljavao ali napomena je da mora biti DOBRA tako, da se može menjati temperatura i kao sustav same špice od lemilice...meni je dobro služio wecp50 od Wellera...e sada kakav cin upotrebljavati...ja samupotrebljavao dobar multikore cin debljine 0,5mm 60/40 znači standardni cin sa punjenjem fluksa najmanje od 2%. I tako polako kroz cijeli dan ...žička za žičkom polako,,,jer u moj slučaju bio je problem samo to da su se počupale alu žičke ...svi FET transistori bili ispravni i izmereni kao je to opisano od mog predhodnika. Kada sam završio postupak još nisam opet zatrpao sa tom želatinom odnosno je prije toga avtomajstor namontirao računar opet na svoje mesto i tako ga ispitao dali sve radi tek onda sam oprezno opet zalio sa dvokomponentim želatinom , kojeg se naruči opet od ovih šašavih kineza. Stavi s epoklopac tako da iz njega ne isteče želatina i to bi bilo sve za sada...Imajte što manje ovakvih problema. Ako neko treba pomoč neka mi piše u zasebnu poruku. Možda znam nešto pomoči...hvala.
Admin Jimmy
Administrator
Administrator
Postovi: 3901
Pridružen/a: 28 sij 2012 18:56
Been thanked: 1 time
Pozdrav i Vama kolega !
Biće nam od koristi vaše opširno opisano iskustvo
Admin tvzmaj
Super Moderator
Super Moderator
Postovi: 2642
Pridružen/a: 13 vel 2012 00:28
Lokacija: Jagodina
Kontakt:
Da bi se dobro zalemilo, vrh lemilice ne sme da bude mnogo siljat, a nikako ostar. Temperatura moze biti veca ali mnogo kratko sme da se greje metalizirani sloj na ploci. Vidjao sam kako ostrom lemilicom i visokom temperaturom pociste metalizirani deo i tu vise nema resenja. Najbolje je da vrh lemilice bude ravan jer se sa njim mnogo brze prenese temperatura na celu povrsinu lemnog dela.
Video sam da postoji tecni flux za lemljenje aluminijuma, ali ga jos nisam nabavio. Mozda bi sa njim mogla da se spoji originalna zica. Nabavio sam neki HWY-800 za lemljenje celicnih kontakta na baterijama, ali ni njega nisam probao :D
Odgovori